Az én ezerkilencszázötvenhatom

 

Magyar vagyok. A sok közül egy.

Magyar vagyok. Itt születtem.

Magyar vagyok. Nem jobboldali, nem baloldali, egyszerűen magyar.

Magyar vagyok. Nincs idegen szívem, a szívem mindig is az enyém volt.

Magyar vagyok. A Himnusz nekem ugyanúgy szól, mint annak, aki veri a mellét, hogy mekkora magyar, vagy annak, aki a lakásában marad a nemzeti ünnepen, mert fél, hogy baja esik.

Magyar vagyok. Nem félek.

Magyar vagyok. Félek.

Magyar vagyok. Nem több mint más, de végképp nem kevesebb.

Magyar vagyok. A csendes forradalmár, minden nap harcolok, hogy túléljem a mát, és megérjem a holnapot.

Magyar vagyok. Ez az én harcom, és az enyém is marad.

Magyar vagyok. Nem kell a segítség!

Magyar vagyok: Ki segítene?

Magyar vagyok. Büszke magyarságára, de gyanítom, ha olasz lennék, akkor arra lennék az. Senki nem tehet arról, hogy milyen náció tagja, de arról mindenképpen, hogy miképpen viselkedik a saját országában.

Magyar vagyok. Nekem 1956 az összefogásról szól, és arról, hogy semmit nem kell zokszó nélkül eltűrni, csak azért, mert mi vagyunk a gyengébbek.

Magyar vagyok. Szeretném leszögezni, 56’ mindenkié, ugyanannyira az enyém is, és közöm van hozzá, mint amennyire nem az enyém, és semmi közöm nincs hozzá. Ez ugyanúgy igaz a negyvennyolcas szabadságharcra, vagy a nándorfehérvári diadalra is.

Magyar vagyok. Nem hiszek a múlt szelektív öröklésében, miszerint a hőstetteket magaménak tudom, és büszkén vállalom, de ősapáink ballépéseiért, bűneiért felelősséget nem vállalok.

Magyar vagyok. Egy, a sok közül.

 

Szerző: GreenTompika  2008.10.23. 23:16 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://greentompika.blog.hu/api/trackback/id/tr79729029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csúcskirály 2008.10.24. 09:01:17

Be szép is lenne, ha minden magyar így gondolná! Sajnos vannak "nagyonmagyar" emberek, akik kettéosztják a magyarokat. Szerintük rajtuk kívül csupa nemzetáruló él ebben az országban. Szomorú ez...
süti beállítások módosítása